2006-07-18

Müüa tsikkel

ViragoYamaha XV 535 "Virago" '92, 20 kW, 38 Mm, 37 000 kr.

2004. aasta juunis saabus Saksamaalt minu esimene tsikkel, mis kahe järgnenud aasta jooksul aprillist oktoobrini mu igapäevaseks sõiduriistaks oli. Minu all on ratas läbinud 15 tuhat kilomeetrit. Ainus probleemne sõlm oli vana aku, mis aga sai kohe esimesel suvel ära vahetatud. Ostujärgne hooldus sai tehtud Motodepoos, järgmised (mullu ja tänavu kevadel) Motoremis. Ca 2 tuhat kilomeetrit tagasi sai tsikkel alla ka uued rehvid ning ette uued piduriklotsid. Ülevaatus kehtib 2007. aasta juulini.

20 kW mootor lubab selle ratta selga istuda ka nn "A4" lubadega tegelastel. Tehase öeldud maksimumkiiruse 140 km/h olen küll kätte saanud, kuid minu 90-kilost keret vedades kippus masinal 120-st edasi kiirendus üsna järsult vähenema. Väändemomenti on mootoril aga küll ja veel; viienda käigu võib rahulikult kruiisides sisse lülitada juba 50-kilomeetrise tunnikiiruse juures.

Kardaanülekanne on praktiliselt hooldusvaba ning ääretult mugav, kui juhtud sõitma ka mujal, kui ainult asfaldil. Madal sadul ja püstine isteasend teevad juhi elu -- eriti linnas -- mõnusaks. Pikemate (200+ km) sõitude jaoks jäi see ratas mulle (182 cm) aga pisut väikeseks: jalad kippusid väsima.

Pilte saab näha siit ja ratast ennast tööpäeviti Tallinnas, Mustamäel. Proovisõitu saab vajadusel ka teha (võta kaasa kehtiv A-kategooria juhiluba ja kiiver; kui avarii teed, ostad ratta ilma tingimata ära).

Ah jaa -- et miks ma ta ikkagi maha müün, kui nii hea sõiduriistaga tegemist? Põhjus lihtne: ostsin endale tiba suurema ning matkamiseks paremini sobiva ratta ning vana truud raudruuna ei raatsi niisama roostetama jätta.

Kommentaare ei ole: